2019年6月18日火曜日

6月17日 (月)晴れ 朝19℃日中27℃
 今日は喧騒を逃れて海に行きました。ナポリ中央駅から地下鉄1号線で2つ目のムニチーピオMunicipioで降りてナポリ港に行きそこから海岸沿いにメルジェッリーナMergellinaまで約4㎞を歩きました。港には豪華客船係留しておりその横に島に行くフェリーが多くの客を乗せてました。ヌォーボ城を見てサンタ・ルチア湾の先にヴェスーヴィオ火山が見えました。卵城に登りメルジェッリーナを遠望。空と海の色が一緒です。岩場の隙間の砂浜で人々が日光浴を楽しんでました。明日はシシリー島を目指します。
 June 17 (Mon.) Sunny.  Morning 19 ° C Daytime 27 ° C
 Today I escaped the noise and went to the sea. I got off at the second Municipio from Naples Central Station by underground line 1 and went to Naples port and walked about 4 km along the coast to Mergellina.
There were several luxury liners moored in the harbor, and a ferry to the island carried many customers next to it.
I saw the Vesuvius volcano in front of Santa Lucia Bay looking at Nuovo Castle.
I climbed the egg castle and longed for Mergelina. The colors of the sky and the sea are the same. People enjoyed sunbathing on the sandy beach in the rocky area.
 I will aim for Sicily tomorrow.
 ヌォーボ城。
 右の船はジェノバ船籍でした。
 ヴェスーヴィオ火山が見えました。ポンペイは山の右側です。
 メルジェッリーナを目指します。
 卵城の大砲が町の方を向いてます。
 メルジェッリーナの遠望。
 卵城下のマリーナ。
 卵城の鶏。
 卵城に来た子供たち。ピースマークではなく親指を突き上げてます。お国柄。
 卵城の入口。
港にいた魚売。

0 件のコメント:

コメントを投稿