2019年6月13日木曜日

6月12日 (水)晴れ 朝18 ℃日中28℃
 ラストルタLa StortaからバチカンVaticanoまで18km。06時00分出発。
 マリア様に今日の旅の安全を祈ります。
幹線道路の 巡礼路にも歩道があり安心して歩けたし草の中の道も整備されていてとても楽でした。
なんとか午前中にバチカンに着き巡礼証明書を貰いたいので頑張って歩きました。11時前には着きました。聖火を持ったランナーが走り出てきたけど東京オリンピックと関係あるのかな?
無事に巡礼証明書を貰いました。
今回は成田を4月1日に出発しフランスのアルルから歩き始めましたが4月16日に一時帰国。5月17日にジェノバから再開しました。歩行距離は約800km程度です。すり減った靴は処分しスニーカーを購入。足が軽い。
明日はバチカン美術館に行き念願のシスティーナ礼拝堂を見学します。
June 12 (Wed) Sunny morning 18 ° C Daytime 28 ° C
18 km from La Storta to Vaticano.
 Departure 06時00分
 I pray to Mary for the safety of today's journey.  There was a sidewalk on the pilgrimage route of the main road, and I could walk with peace of mind, and the road in the grass was well maintained.
 I wanted to arrive at the Vatican in the morning so I got a pilgrimage certificate, so I walked hard. I arrived before 11 o'clock.
 A runner with a torch started running, but is it related to the Tokyo Olympics?
 I received a pilgrimage certificate safely.
 This time, I left Narita on April 1 and started walking from Arles in France, but returned temporarily on April 16.  It resumed from Genova on May 17.The walking distance is about 800 km.  I throw away my worn shoes and buy a new sneaker.  My feet are light.
 I will go to the Vatican Museum tomorrow and visit the Sistine Chapel, a long-awaited wish.

 巡礼者の無数の靴跡が見えます。
 細い線のような草です。朝露がキラキラしてました。
 突然丘の上に建物が見えました。ローマの郊外です。そこまで急坂を登ると建物が密集し多くの人がいました。
 意外と達成感はありませんでした。
鉄道のテルミニ駅の近くのホテルの窓から。ホテルだらけ。レストランだらけ。

0 件のコメント:

コメントを投稿