2017年3月6日月曜日

四国お遍路⑤ 3/6 18番札所から19番札所  Shikoku Pilgrimage 5th day March 6. From No18 temple to No19 temple. 

昨日は17番井戸寺を17:00に終了し自分の宿屋が8kmでガックリしてたらなんと寺のすぐ隣がセルマンに頼まれて予約してあげた松本屋でした。セルマンはいいなあと思ってたら、とうのセルマンがやってきました。セルマンほらあなたの宿屋はそこだよって言ったらメチャメチャ喜んでました。私の宿はここから8kmだと話したらキャッキャッと笑ってました。😌
というわけで疲れはてた私は今日18番札所恩山寺と19番札所の立江寺をまわり20番札所の鶴林寺の登山口で泊まります。
写真①水がきれいな鮎喰川
写真②19番札所恩山寺
Yesterday I found a Minshuku Matsumoto shop reserved for Selmans next to the Iido Temple at No. 17 Buddhist Temple.
Selman came when I thought that Selman 's inn would be close.
I told Selman. Yours inn is next to the well. Selmman was very pleased. And Selman was laughing a lot when I talked that my inn is 8 km far from here.
Today I went to the 18th  temple Onzanji and  the 19th templeTatsueji.
I will stay at the climbing mouth of Kakurinji Temple of the 20th today.
Photo①Akuigawa River with clean water
Photo②the 18th  temple Onzanji


0 件のコメント:

コメントを投稿