2017年3月28日火曜日

四国お遍路(27-1) 3/28 44番まで40kmの内子(うちこ)に 泊 Shikoku Pilgrimage 27th day, March 28. Stay overnight at Uchiko 40 km to 44

写真①昨晩、Jolanda夫妻にまた会いました。八幡浜からフェリーで別府に行きその後長崎に行くそうです。仲のいいご夫婦です。
写真②国道沿いのペチカハウスと言う名前の喫茶店がありました。ロシアと関係があるのかなと思って思わず入りました。
なんと立派なペチカがありましたが、普段はだるまストーブの方が暖かいので使っているそうです。😅
写真③鳥坂(とさか)峠です。麓に番所がありました。この峠は登りが短く大洲(おおず)への下りがすごく長い。
写真④きちんと枝打ちしてある若い杉
Photo ① Last night I met やMr.& Mrs. Jolanda again.  They are going to Beppu by ferry from Yawatahama and then going to Nagasaki. They are a close couple.
Photo②There was a coffee shop called Petitka House along the road.
I wondered if there was a relationship with Russia.
What a nice Pettico was. But usually he is using a warmer Daruma stove.
Photo③ Tosaka mountain pass. There was a guard station in the foot. The up is short, and this mountain pass has a long descent to Ozu very.
Photo④ This young cedar is pruned neatly.



0 件のコメント:

コメントを投稿