2019年5月24日金曜日

5月23日 (木)曇りのち晴れ 
今日は遠足です。
ルッカLuccaからピサPisaまで電車で25分なのでピサの斜塔を見に行きました。電車代は3.6です。
ピサの中央駅から30分です。世界中から観光客が来てました。18€のチケットを買いバッグなどは全て預けます。時間毎の入場制限がありました。斜塔の前では金属探知機のチェックを受けて入ります。入口横には自動小銃を持った兵隊もいました。斜塔の高さは地上55.86m、大理石の階段は真ん中がすり減ってました。ゆっくり296段を登ります。
May 23 (Thu) cloudy after sunny.
Today is an excursion.It took 25 minutes by train from Lucca to Pisa Pisa, so I went to see the leaning tower of Pisa.  The train fare is 3.6€.30 minutes from Pisa's central station.Tourists came from all over the world.I bought a ticket of 18 € and I will keep all the bags.There was an hourly admission limit.In front of the Leaning Tower, I will be checked with a metal detector.
There was a soldier with an automatic rifle beside the entrance.The height of the leaning tower was 55.86 m above the ground, and the marble stairs were worn down in the middle.  I slowly climbed 296 steps.









0 件のコメント:

コメントを投稿