2019年4月13日土曜日

4月11日夕方にジャックと再会しました。
   ジャックとは2年前に四国お遍路の時に会いました。ジャックはカリブ海のマルケニーク島に住んでます。ジャックの母はローマへの巡礼路に近いFlayoscフラヨスクの介護施設にいます。今回ジャックが私に会いに来るのと彼の母や家族に会いにフランスに来ました。
 介護施設でディナーを一緒にする事になりました。介護施設は70人くらいのお年寄りがいました。ジャックの母ジャニーヌは93歳ですが耳も問題なく杖の助けも借りなく歩けます。車椅子の方を部屋まで送ったり元気です。折り鶴を折ってあげたらとても喜んでくれました。壁の絵はジャニーヌが描いた水彩画です。家族の写真も微笑ましいです。
 I met Jacques again on the evening of April 11.  I met Jacques two years ago at Shikoku Island. Jacques lives on the island of Marchenique in the Caribbean.
 This time Jacques came to France to see me and to see his mother and family.
 We will have dinner together at the nursing home. There were about 70 elderly people in the nursing home.
 Jacques's mother Janine is 93, but her ears are fine. And she can walk without the help of a staff. She sends the wheelchair to the room.
 I was very pleased when I gave her a paper crane. The picture on the wall is a watercolor painted by Jeanine.
 The family photo is also smiley.







0 件のコメント:

コメントを投稿