2018年4月6日金曜日

4月6日、別格第19番香西寺(こうざいじ) April 6th, Shikoku Special No.19 Kozaiji temple


朝、丸亀城を撮影。
いよいよ最後の第19番香西寺です。
高松市の香西駅から歩いて25分くらいの町中にあります。3月28日に徳島県から始め本日4月6日の香川県で終了です。電車、バス、キックボードを使って10日の旅でした。昨日の16番萩原寺は行きは徒歩で70分でしたが帰りはゆるい下り坂が続きキックボードで30分でした。キックボードは大正解でした。昨年に続き、志度にいる会社の同期生だった小川君が経営しているカフェウィーンに寄りました。
追伸 フグの骨酒です。2杯目はよりフグの香りが増して最高❗
In the morning, I took a picture of Marugame Castle.
Finally the last number 19 Kozaiji temple. 
It is in the town which is about 25 minutes on foot from Kozai Staton in Takamatsu city. 
I started from Tokushima Prefecture on March 28 and ended today in Kagawa Prefecture on April 6th.
It was a ten day trip using train, bus, kick board.
Yesterday's 16th Hagiwara Temple was 70 minutes on foot for the journey but on the way back there was a loose downhill slope and it took 30 minutes by the kickboard.
The kickboard was very useful. 
I dropped by Cafe Vienna of Mr.Ogawa living in Shido. He was a synchronized crew of the company.
Postscript. It is bone wine liquor of Fugu. The second cup got more fragrant scent and the best.








0 件のコメント:

コメントを投稿