2018年4月1日日曜日

4月1日 四国別格第6番龍光院(りゅうこういん)、第8番十夜ケ橋(とよがはし) April 1 st. Shikoku Special 20 temples No.6 Ryukoin, No.8 Toyngahashi.

土佐新荘から宇和島で新幹線に乗り換えました。
桜ツアーでオーストラリアから来日した15人ほどのツーリスト。奥様方はみんな日本人でした。車内で皆さんと楽しい時間を過ごせました。
宇和島の龍光院はとてもきれいなお寺でした。境内の桜も散り始めてました。
宇和島駅で左側が松山行きで右側が高知方面です。
十夜ケ橋の大師堂でキックボードも一緒に撮りました。
昨年歩いた同じ橋から夕暮れの大洲城です。懐かしい!
From Tosashinjyo to Uwajima I changed to the Shinkansen on the JR-Yodo line.
About 15 people tourist from Australia . All the wives were Japanese. They are so nice.
I enjoyed having fun with everyone.
Uwajima's 6th Ryukoin was a very beautiful temple. Cherry blossoms in the precincts also began to fall.
At Uwajima station, the left is Matsuyama, the right is Kochi direction.
It is Toyogahashi's Daishido. I also took a kickboard.
It is Ozu castle at dusk from the same bridge which I walked last year. Nostalgic!







0 件のコメント:

コメントを投稿