2018年3月30日金曜日

四国別格第20番霊場 大瀧寺(おおたきじ)







12kmの山道を4時間30分かかりました。ご住職は歩き遍路の私にペットボトルの水をくれました。帰り道にはキックボード併用で穴吹駅まで15キロの距離を3時間でした。下山中に1メートル以上の長さの緑色のヘビに遭遇。私は疲れてぼうっとしていて危うく踏むとこでした。
川は吉野川です。それはとても美しい色でした。チューリップは早朝はまだ開いていませんでしたが、帰りは見事でした。
昨年と同じ角度で徳島の城址公園で桜を撮りました。満開です。
Shikoku Special temples  No.20 OotakiJi temple
It took me 4 hours 30 minutes to struggle with the 12 km mountain road.
The priest gave PET bottle water to me as a walking pilgrim. On the way back, it was 3 hours while using 15 kilometers to Anabuki station with a kickboard.  At the foot I met a green snake with a length of over 1 meter. I was tired so I was about to step on it. The river is Yoshinogawa. It was a very beautiful . Tulips were not opened early in the morning, but now it is brilliant. I took the cherry blossoms at the castle ruins park in Tokushima at the same angle as last year. It is in full bloom.

0 件のコメント:

コメントを投稿