2019年5月21日火曜日

5月20日 小雨のち晴れ
SarazanaからMassa
この先30km以上歩かないと宿が無いので歩きは断念。イギリスのカンタベリーからローマへの巡礼路ヴィッラ・フランジゲーナVia Francigenaの道のサルザナSarazanaに電車で向かいます。約1時間。サルザナからローマのバチカンまで420km。
まずはマッサMassaまで平坦な道を21km歩きました。年配者から頑張れの声を良くかけられました。あちこちでローへの道の標識を見つけました。途中オランダの巡礼者と会いました。情報交換の後互いにBuen Camino!ブエンカミーノ!と言って別れました。caminoはフランス語ではなくスペイン語でした。正確には「良い道」と言う意味ですがイメージとしては『良い巡礼を!』という互いに検討を讃える意味ですね。マッサには15時に着きました。
マッサは大きな静かな町です。
May 20 Small rain and then fine
Sarazana to Massa
I gave up walking because there is no hotel if I do not walk more than 30km from here.
I take a train to Sarazana on the road of Via Francigena, a pilgrimage route from Canterbury, England to Rome.About 1 hour.
420 km from Sarzana to the Vatican in Rome.At first I walked a flat road 21 km to Massa Massa.
When I am walking, older people say a good trip .I found signs of road to low here and there.I met a Dutch pilgrim on my way.
After information exchange each other "Buen Camino! " "Buen Camino!" Is a good pilgrimage!  It means that we can give consideration to each other.
I arrived at Massa at 15 o'clock.
Massa is a big quiet town.








0 件のコメント:

コメントを投稿