2017年4月1日土曜日

四国お遍路(31-1) 4/1 52番太山寺(たいさんじ)、53番円明寺(えんみょうじ) Shikoku Pilgrimage 31st day, April 1. 52 temple Taisanji, 53 temple Enmyoji

写真①早朝の道後温泉駅。
写真②松山市内で見つけた逆打ちの道標
写真③愛媛縣護国神社の裏山が清々しい気を放っていました。
写真④太山寺にあった看板。
実はこのお寺の本堂はなんと真野長者が作りました。私は真野貧者です。😌
写真⑤松山市和気のお接待。
写真⑥菊間の宿マリーナシーガルで同宿だった歩夢君10歳。おばあちゃんとお遍路してます。和歌山県の橋本出身とのことで高野山の縁かと思いました。歩夢君が海水をなめてみたいとのことで目の前の海に連れていきました。神妙な顔でなめてました。亀の手、驚くほどたくさんある岩牡蛎、根本か採った生ワカメを見せて触らせ更にマリーナの船の説明もしてあげたら大興奮してました。
写真⑦広島方向に沈む太陽
Photo①It is the  Dogo Onsen Station in the early morning.
Photo②Pilgrim from 88 temple to 1 temple
Photo③The mountain behind the shrine passing by coincidence delivered a very refreshing ki  energy.
Photo④A signboard that was in the temple.“Rich person Mano's  Grand festival„
I am Mano poor man.
Photo⑤Osettai at Wake, Matsuyama City.
Photo⑥Accommodation at Marina Seagull in Kikuma.
Ayumu who was pilgrimning with her grandmother who happened to have been 10 years old.
From Hashimoto Wakayama Prefecture. This is also the Karma of Koyasan. 
He told me that he wants to lick the seawater. So I took him to the sea in front of the hotel. He was licking the sea with a subtle face.
I showed the turtle's hand, a lot of rocksmith, raw seaweed. In addition, I explained to marina 's ship. He was very excited.
Photo⑦The sun setting in Hiroshima direction.



0 件のコメント:

コメントを投稿